zondag 12 oktober 2014

27 januari 2012

7. Rock Solid 27 januari 2012 (Op zoek naar God)

Thema: Op zoek naar God

Vandaag hebben we het gehad over zoeken. Op zoek zijn naar...Als je zoekt moet er sprake zijn van een voorwerp en je moet in actie komen en dat hebben we door verschillende spelletjes duidelijk gemaakt. Je zoekt anders als je weet dat je ook iets kan vinden. Je kan op verschillende manieren op zoek zijn. Heel praktisch naar een fietssleuteltje of de weg. Maar je kunt ook op zoek zijn naar antwoorden op levensvragen. (Bestaat God en wat is de zin van het leven) Het voorwerp bepaalt hoe je gaat zoeken. Ook hoef je niet alleen te zoeken. Je kan hulp vragen bij vrienden of familie.

Hoe zoek je God??
De antwoorden waren: door bidden, in je hart, door liefde.

We hebben een stukje uit de bijbel gelezen en kwamen tot de ontdekking dat door de hele bijbel we een zoekende God vinden. God zoekt ons ook. Hij verlangt naar een relatie met je. Het begint in Genesis. Nadat de mens van de verboden vrucht heeft gegeten. Het eerste wat God zegt is: Mens, waar ben je? en Openbaringen het laatste boek, daar staat: Ik sta voor de deur en Ik klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij

In de bijbel is geen sprake van zoeken en zoek het maar uit. Het gaat om zoeken en vinden. Zoekt en je zult vinden. Dat is een belofte uit de bijbel. God laat zich vinden.
Hij houdt van je!!
Als vragen zij niet naar mij, toch laat ik me raadplegen, en al zoeken ze mij niet, toch laat ik me vinden. Al roept dit volk mijn naam niet aan, toch antwoord ik: 'Hier ben ik, hier ben ik'. Jesaja 65:1

Als afsluiting hebben we een stukje van Op zoek naar God gekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...