zondag 12 oktober 2014

22 maart 2013

9. Rock Solid 22 maart 2013 (Gezondheid)

Thema: Gezondheid en fit zijn.We nodigen de jongens uit met een grappig filmpje.



We verwelkomen iedereen met gezonde hapjes en drankjes. Hapjes zoals worteltjes, tomaatjes, radijs en gedroogde abrikozen.

We hebben een prachtig lichaam van de Here God gekregen maar wat doen we ermee. Hoe verzorgen we onszelf. Letten we op ons eten. Een paar snacks, een patatje ok maar het moet geen ongezond levenspatroon worden.

We gaan eens flink krachtrainen. Armspieroefeningen door het heffen van een zware emmer zand. Wie krijgt de emmer het vaakst omhoog. Daarna opdrukken. Wie kan dat het vaakst? Daarna proberen we nog het spel twister maar dat is geen succes. We ploffen op de bank om naar een filmpje te kijken. Het butterfluy circus een verkorte nederlandse versie.





Het gaat over een gehandicapte man die telkens te horen krijgt dat zelfs God hem de rug toe heeft gekeerd. Hij gaat dit zelf geloven en op een freakshow op een kermis waar hij uitgelachen wordt door mensen. Hij besluit weg te gaan en komt terecht in het butterfly circus maar dit circus heeft geen freakshow. Dit circus heeft mensen die hun zwakheden hebben omgezet in kracht doordat ze zich waardevol voelen omdat God ze liefheeft. Ook al zijn ze op een of andere manier afgewezen door de wereld.

Na de film lezen we psalm 139
14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.
15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor u geen geheim.
16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

Neem geen risico's wees zuinig op jezelf. God heeft je gemaakt. Aan de hand van kaartjes stellen we nog wat vragen. Hoe kijk je naar jezelf, ben je tevreden? Zou je wat anders willen zijn, Hoe? etc. Na het gebed doen we nog een spel. Met een grote jas en een kussen proberen we buikschuivers. te maken wie het verste komt heeft gewonnen. Daarna is het alweer tijd om te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...